niedziela, 17 stycznia 2010

czwartkowo-piątkowa poczta

Pocztówki już zeskanowane, można więc przystąpić do chwalenia się nimi gdzie tylko popadnie:) Zacznę od oficjalnej pocztówki. Przedstawia ona Joensuu, czyli miasto studenckie położone gdzieś w zaśnieżonej w mroźnej Finlandii. Niestety nadawczyni nie napisała mi nic o historii tego miasteczka, więc muszę prosić ciocię wikipedię o pomoc. Ten największy budynek to Urząd Miasta. Niestety nie zostało to pokazane na kartce, ale Joensuu to "Leśna Stolica Europy". Już w XIX wieku miasto utrzymywało się głównie z przemysłu tartacznego (nie wiem, czy tak dokładnie się to nazywa, ale chyba każdy wie o co chodzi:))

Następna kartka to pierwsza i jedyna brazylijska kartka w mojej kolekcji. Niedługo to się zmieni, mam otrzymać drugą brazylijską kartkę, z tego samego RR-u. Nie wiem, co zostało pokazane na tej kartce, nie mogę rozczytać Sergio Eduarda.

Następna kartka przedstawia moje ukochane Indie. Co prawda, nie jestem fanką południa, jeśli chodzi o Indie, to ciągnie mnie bardziej na północ... Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo miło dostać taką kartkę:) Kartka zawędrowała do mnie z Bangalore, chociaż przedstawia jedną z tamilskich świątyń. Położona jest jakieś 315km od Chenaiu(Madrasu), więc jak na warunki indyjskie to całkiem blisko. Jak mówi jeden z indyjskich portali, jest to najważniejsza świątynia dla wyznawców Śiwy w tym regionie. Oczywiście, ona również posiada Gopuramy, czyli takie fajne, ozdobne wieżyczki. Nadawczyni jest bardzo miła, mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zorganizujemy podobny swap.

Znaczki też bardzo mi się podobają. Jeden z nich przedstawia tamilską policję, a drugi Lala Pratapa Singha, czyli ósmego premiera Indii.


2 komentarze:

  1. niezłe propagandowe znaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na razie mam 3 indyjskie kartki i na prawie wszystkich znaczkach są indyjscy politycy...

    OdpowiedzUsuń